Myzoom logó

Barcelonában jártunk – Beszámoló az ISE 2023 konferenciáról

Tanultunk, figyeltünk, inspirálódtunk. Erről szólt számunkra az ISE konferencia Barcelonában, ahova 6 fős küldöttségünk is ellátogatott. Ezen a grandiózus eseményen a világ vezető technológiái, gyártói képviseltették magukat videokommunikációs témakörben is. Komoly felismeréseket, értékes tudnivalókat hoztunk haza magunkkal. Ezeket fogjuk most megosztani és persze azt is, hogy mit tartogathat a jövő kedvenc digitális platformunk szempontjából.

Tudtuk, mire vállalkozunk.

Úgy utaztunk ki Barcelonába, hogy tisztában voltunk vele, hogy rengeteg élmény, alapos fejtágítás fog várni ránk:

–       csúcskategóriás termékek

–       innovatív videokommunikácós megoldások

–       értékes szakmai beszélgetések

–       technológiai fejlesztések

–       az iparág jövője

–       ösztönző előadások

–       digital signage trendek

És persze még hosszasan sorolhatnánk azokat a programokat, terméket, amelyek miatt megérte útra kelni.

Felismerések

Az ISE konferencián idén is jelen volt minden fontosabb gyártó és a Zoom platform is kiemelt szerepet kapott.

A Zoom rendszerrel kapcsolatos előnyök, tulajdonságok (könnyű és átlátható kezelhetőség, tökéletes hang-és képminőség, széles körű integrációs lehetőségek, nagy létszámú videokonferenciák stb.) mellett olyan izgalmas újításokkal, trendekkel is találkoztunk, amelyek megerősítettek bennünket abban, hogy érdemes megismertetni a további felbecsülhetetlen előnyöket a vállalatokkal, intézményekkel is.

Amitől leesett az állunk

Tudtuk, hogy a Zoom platform milyen nagy dolgokra képes és Barcelonában egyértelművé vált számunkra, hogy ezt hatalmas mértékben kezdi felismerni az európai piac is (lásd később).

Rengeteg kiállító a Zoom rendszerével mutatta be, demózta a saját megoldásait, noha régebben inkább egy másik platform volt a nyerő.

Tehát attól esett le az állunk igazán, hogy minden brand már a Zoomot tekinti a legfontosabb platformnak, azt sugallva, hogy „na mi aztán mindent is adunk a Zoomhoz, mindenünk együttműködik vele”.

És ami a legfontosabb: a szervezetek életét könnyítik meg és látják el olyan technológiai tudással, eszközökkel, megoldásokkal, amelyek az ügyfelek, páciensek, diákok elköteleződését, elégedettségét még inkább megerősíthetik.

Lássuk csak ezeket a funkciókat!

Zoom Spaces – A jövő munkahelye

Ez már tényleg a jövő.

A jövő irodája. A jövő szervezete. A jövő digitális együttműködése.

A következő funkciókat tartogatja magában a Zoom Spaces:

Munkaterület-foglalás

Kiküszöbölni a munkahelyi káoszt?

Ezzel a megoldással a szervezet tagjainak lehetősége van az irodába érkezés előtt munkaterületeket, olyan helyeket lefoglalni, ahol dolgozni szeretnének.

Egy adatokban, információkban gazdag irányítópultról van szó, amelyen keresztül a felhasználók könnyen kiismerhetik magukat. Így a home office-ból visszatérő munkatárs, az irodai munkavégzést előtérbe helyező kolléga is könnyedén foglalhat munkaterületet magának.

Különösen a nyitott terű, szabadon bejárható irodák számára lehet ez remek irányvonal.

Polycom eszközökkel felszerelt iroda az ISE konferencia 2023-on

Milyen folyamatokon megy végig az, aki használja ezt az alkalmazást?

Először is megnézi a rendszerben, hogy milyen munkaterek állnak rendelkezésre. Majd a kapott információ alapján le lehet foglalni a szabad helyet és megkeresni a rendelkezésre álló munkaterületet. A helyszínen meg kell erősíteni a jelenlétet (becsekkolás) és használat után pedig kijelentkezésre van szükség, hogy a központi rendszerben is láthassák a hely felszabadulását.

Ezzel az alkalmazással megelőzhetőek a munkahelyi tumultusok, félreértések, átláthatóbbá válhatnak a munkafolyamatok.

Virtuális recepciós

Egy mindig kedves „digitális pont”?

A Zoom Kiosk segítségével virtuális recepcióst lehet beállítani, aki üdvözli a vendégeket, munkatársakat, mielőtt még elkezdődne a munka, ezzel is keretet adva az együttműködésnek.

Digital Signage

Mi az a digital signage?

Felhőalapú digitális jelzőtábla, ami az utóbbi években egyre népszerűbbé vált üzletekben, bankokban, szállodákban, gyorséttermekben egyaránt.

A képernyőn fontos információkat, táblázatokat, ajánlatokat lehet megmutatni, ami egyszerűsítheti a kommunikációt vállalati berkekben is. Nincs szükség arra, hogy a vezető a kinyomtatott lapokat az iroda központi helyeire kitűzze, amit aztán vagy elolvasnak vagy nem.

A digitális jelzéseknek hála, mindenkihez elérhetnek a „szálak”.

Ezt a Zoom alapból adja a Rooms rendszerekhez, igen gazdag funkcionalitással és rugalmassággal. Nagy lehetőségeket rejtő, markáns funkcióról van szó, amit kevesen használnak ki, pedig van Zoom Rooms licenszük.

Zoom Phone – A telefonhívás reneszánsza

Mik a hagyományos üzleti telefonhívások korlátai?

A munkatársak sok esetben a saját telefonjukat használják a kollégákkal és az ügyfelekkel való kommunikációra. Ugyanakkor a vezetők nem láthatják, hogy milyen hívásokat bonyolítottak le és olykor követhetetlen a beérkező, kimenő telefonhívások célja, tartalma.

A Zoom Phones felhő alapú megoldásai a következőket teszik lehetővé:

Gördülékenyebb csapatmegbeszéléseket, rövid hívásokat lehet lebonyolítani, miközben különböző üzleti alkalmazásokkal is össze lehet kötni a rendszert úgy, hogy az adatok 100%-os biztonságban maradnak.

Rögzíteni lehet a hívásokat, meg lehet osztani a beszélgetéseket a különböző helyszíneken lévő munkatársak között, akik akár több ezer kilométer távolságban is lehetnek egymástól.

A Zoom Phone szolgáltatásai a Zoom asztali és mobil alkalmazásába is szorosan integrálva vannak. Tehát ha már van egy appunk, akkor abban benne lesz a céges telefonunk vagy akár egy komplett contact center megoldás is. Így válik igazán egységes kommunikációs megoldássá (Unified Communications) a Zoom, hiszen egyetlen alkalmazásban van minden kommunikációs forma: chat, videokonferencia, telefon, ráadásul ezek között könnyedén válthatunk bármikor, akár hívás közben is.

Susan Delaney, az eBay hálózati szolgáltatásokért felelős igazgatója pl. így nyilatkozott a Zoom Phone-ról:

„A Zoom Phone hihetetlenül sokat jelent a csapatunk kommunikációjában. Az ’egy kattintásos’ lehetőséggel jelentősen egyszerűsödött a kapcsolattartás, nem kell több platformon zsonglőrködnünk. Ezt a megoldást szerte a világon használhatjuk.”

Zoom Contact Center – Amikor csúcsra jut az ügyfelek digitális kényelme, élménye

Olyan megoldás, amitől az ügyfelek, érdeklődők is az első pillanattól kezdve komfortosan érezhetik magukat? Sőt, még a munkatársak is?

Zoom Contact Center egyszerűsíti a kommunikációt, lehetőségeket teremt arra, hogy a felhasználók kiválaszthassák, milyen kommunikációs csatornán lépnek egymással kapcsolatba.

Előbb nézzük meg a hagyományos rendszereket!

Ha egy vállalat vezetője, munkatársa szeretné elérni az ügyfeleit, kollégáit, akkor általában különböző platformokon indul „támadásba”.

Telefonál, e-mailt ír, videokommunikációs rendszert használ, esetleg sms-t küld, chatbot-ra fizet elő, webchaten kommunikál.

A Zoom Contact Center a fenti csatornákat egyesíti egyetlen platformban. Méghozzá úgy, hogy a felhasználó választhat a kommunikációs lehetőségek közül.

Lássunk egy konkrét példát!

Tegyük fel, hogy Andrea érdeklődik egy laptop iránt.

Lelkesen böngészte az internetet az adott típus paramétereiről. Megtalálta az adott vállalat weboldalát, ahol rögtön megtetszik neki, hogy több csatornán keresztül is kapcsolatba tud kerülni a szervezet munkatársaival.

Andrea előtt ott van 5 lehetséges út:

Írhat gyors üzenetet (webchat), hogy alapinformációk után érdeklődjön.

Igénybe veheti a chatbot segítségét is, amely naprakész, automata üzenetben válaszol neki.

Választhatja a telefonhívást, sőt az sms szöveg küldését is.

Sőt, a klasszikus videohívással is élhet, hogy a szakértő útmutatásai által megismerkedhessen azzal a termékkel, ami iránt érdeklődik.

A Zoom Contact Center tehát az ügyfelek, munkatársak számára lényegesen leegyszerűsítheti, magabiztosabbá teheti a kapcsolatfelvételt, a kommunikációt.

ISE konferencia 2023: Összegzés

Az ISE konferencia felejthetetlen élményekben, értékes találkozásokban, ösztönző előadásokban bővelkedett.

Megerősített bennünket abban, hogy ha a Zoom platformmal élnek a különböző szervezetek, akkor azzal nemcsak versenyelőnyre tehetnek szert, hanem az ügyfeleiket is olyan törődésben, odafigyelésben részesíthetik, ami miatt még inkább elköteleződhetnek a vállalat, intézmény irányába.

Nem beszélve a munkatársakról, akiknek lényegesen egyszerűsödik a „munkahelyi élete” a platform segítségével.

Ha Ön is szeretné, hogy a vállalata ne a döcögő kommunikációról, hanem inkább a fesztelen videokommunikációról legyen nevezetes, akkor keressen bennünket bátran!