Myzoom logó

Microsoft Teams vagy Zoom?

A 21. században a technológiai fejlődés és a globális munkavégzés lehetővé tette az emberek számára, hogy távolról dolgozzanak és kapcsolatba léphessenek egymással, bárhol is legyenek a világban. Az online kommunikáció fontossága mára már mindenki számára nyilvánvalóvá vált. A home office, az online oktatás, a webes megbeszélések mindennapjaink része lett. Az ilyen típusú tevékenységekhez szükséges eszközök közül a Microsoft Teams és a Zoom a legnépszerűbbek.

A két platform közötti rivalizáció már a pandémia óta tart, és bizonyára mindenkinek kialakult már egyfajta véleménye a két lehetőségről.

De vajon melyiket válasszuk? Melyik nyújthat megbízhatóbb megoldást vállalatunk számára?

Megvizsgáljuk mindkét rendszer előnyeit és hátrányait, megpróbáljuk megérteni, hogy az egyik vagy a másik platform milyen szempontok alapján lehet jobb választás.

Zoom

A Zoom egy olyan videokommunikációs platform, amely lehetővé teszi a videokonferenciák minőségi lebonyolítását, akár korlátozott, kedvezőtlen hálózati feltételek ellenére is. Igazi berobbanása a COVID-19 járvánnyal történt, azóta a legjobbak közé tornázták fel magukat.

Előnyök

Könnyen használható: A Zoom felülete nagyon intuitív, így a felhasználóink könnyen megtanulhatják, hogyan használják a platformot.

Bármiről elérhető: Minden eszközön elérhető, beleértve a mobiltelefonokat és a táblagépeket is.

Magas minőségű hang és kép: A Zoom által nyújtott videó- és hangminőség kiváló. A platform fejlesztői rengeteg erőfeszítést tettek azért, hogy minél élvezetesebbé tegyék a videokonferenciákat, és az eredmény magáért beszél. Az általános tapasztalatok alapján a Zoom biztosítja a legjobb hang- és képminőséget, akár kezdvezőtlen hálózati feltételek ellenére is.

Széles körű funkciók: A Zoom minden funkciót biztosít, amire szükségünk lehet. A képernyőmegosztást, a felvételkészítést, virtuális rajztáblát és szavazást, valamint beépített naptárat és mailt.

Kihívások

Kevésbé biztonságos: A vállalat korábban biztonsági problémákkal küzdött, de azóta sokat tettek azért, hogy a meetingek adatai biztonságban legyenek.

Kisebb felhasználói bázis: Bár a Zoom az elmúlt években nagyon népszerűvé vált, a Teams-hez képest kisebb felhasználóbázissal rendelkezik Közép-Európában. Viszont az ügyfélelégedettségük miatt folyamatosan növekvő fogyasztói táborral bírnak. 

Felhasználói élmény

A rendszer felhasználói élménye kiváló, a platform nagyon könnyen használható. Az átfogó dokumentáció és az online segítség is rendelkezésre áll, ha a felhasználóinknak segítségre van szükségük.

Árak

A Zoom ingyenesen is elérhető, de a prémium csomagokat havonta 14,99-19,99 dollárért lehet megvásárolni.

Teams

A Microsoft Teams-t az Office 365 részeként fejlesztették ki. A Teams segítségével lehetőség van a videokonferenciák, a chatelésre, a dokumentumok megosztására, valamint számos egyéb funkcióra. Lássuk akkor a Teams előnyeit és hátrányait:

Előnyök

Integrált megoldás: A Teams része az Office 365 szolgáltatásoknak, így a felhasználók számára lehetőség van az egyszerű dokumentum megosztásra és együttműködésre.

Nagyobb biztonság: A Teams biztonsági szempontból is jobb megoldást kínál, mint a Zoom, például a felhasználói azonosítás, a felhasználói adatok titkosítása stb.

Hátrányok

Kevésbé felhasználóbarát: A Teams felülete kevésbé átlátható, mint a Zoom felülete, így a kezdő felhasználóknak kicsit nehezebb lehet elsajátítani a használatát.

Limitált funkciók: Az ingyenes rendszerrel korlátozott lehetőségeket kapunk csak egy meeting lebonyolítására.

Felhasználói élmény

A Teams felhasználói élménye általában jó, de kezdő felhasználóknak időbe telhet, hogy megszokják az interfészt. A videokonferencia minősége kiváló, és a  nagy száma miatt számos hasznos funkció érhető el.

Árak

A Teams előfizetés ára előfizetéstől függően havonta 4,00-12,50 dollár között mozog.

A két nagyágyú

A felhasználói élménybeli különbséget nem kell bemutatnunk annak, aki már mindkét rendszert használta, azonban ezt tényleg meg kell élni ahhoz, hogy megértsük a kontrasztot.

Elsőre talán nem tűnik túl átláthatónak a két platform közötti eltérés, ezért egy táblázat segítségével szeretnénk szemléltetni:

ZoomTeams
Megbeszélések együttműködési és termelékenységi funkcióiKépernyőmegosztás, távvezérlés, whiteboard és csevegő funkciókSzéles körű együttműködési funkciók, beleértve a robusztus csevegést, a fehér táblát, az akcióelem-listákat és a wikit.
TestreszabhatóságFejlett, beleértve a zajcsökkentést és a fénybeállításokat a környezettől függően.Zajcsökkentés elérhető, de az eszközbeállítások kevésbé testreszabhatók.
A kezelés nehézségeBármilyen eszközről könnyen csatlakozhatunk, akár fiók nélkül is.Alkalmazás szükséges a mobileszközökről történő csatlakozáshoz, de egyébként egyszerűsített.
A videó minősége1080p 30fps sebességgel; a lassú internetet jobban kezeli.1080p 30fps sebességgel, de az extra csevegési / együttműködési funkciók miatt lelassulhat.
Résztvevői kapacitás1,000 (Enterprise csomaggal vagy a nagygyűlés kiegészítővel), egyéb esetben 300300 résztvevő
Alkalmazás-integrációkKözel 2500 és ZapierTöbb mint 700, szorosan integrálva a Microsoft 365-tel
Felhőalapú tárhelyAkár 10GBAkár 1TB

Hogyan egészítheti ki egymást a két rendszer?

Sok vállalatnál tudatos stratégiai cél a „multi-vendor policy”, ami azt jelenti, hogy egy üzleti megoldást nem bíz egyetlen gyártóra, több okból is: ez lehet biztonság, reziliencia és redundancia, valamint az elv, hogy nincs egy kabát, ami mindenkire egyformán jó: ezért hatékonyabb, ha felhasználók maguk választhatják ki az adott célnak leginkább megfelelő opciót.

A Teams jellemzően belső kommunikációban, csoportmunka integrációban erősebb. Sharepoint integráció tipikusan verhetetlen, hiszen az összes jogosultság kezelés, biztonsági funkció és csoportmunka integrációs előny „beintegrálódik” a Teams chatbe.

Ezzel szemben a Zoomot jellemzően használjuk inkább külső kommunikációra,  hiszen sokkal egyszerűbb, megbízhatóbb, jobb minőségű, és könnyebben beállítható erre a célra.

Ma már mindkét oldal egyre erősebben támogatja az egymás felé való kompatibilitást és interoperabilitást. Tehát pl.: a Zoom Phone integrálható Teams chatbe, Teamsből lehet beépülő modullal Zoom meetinget indítani.

Voltaképpen a co-existence egy biztonságos és egyre inkább támogatott megoldás mindkét „gyártó” részéről.

Ugyanez igaz a tárgyalókra is: ma már Zoom Rooms is be tud csatlakozni Teams meetingbe és fordítva. Mindkét mód hivatalosan támogatott forgatókönyv és ezt bizonyítottan Magyarországon is igencsak kihasználják a vállalatok.

Konklúzió

 A végső konzekvencia minden esetben a következő: akkor járunk a legjobban, ha mindkét rendszer előnyeit ki tudjuk használni.

Valójában nem is az a kérdés, hogy használjuk-e mindkettőt. A valódi kérdés, hogy fel tudjuk térképezni, hogy milyen módon, milyen arányú használattal járunk a legjobban.

Mindenkinél máshol van ez a pont: a „sweet spot”. 

De talán egyet biztos állíthatunk: azzal csak jó teszünk, ha már lehetőséget biztosítunk a választásra.

A következő lépés pedig az lehet, ha figyelünk a felhasználóink hangjára, hiszen ki más tudná legjobban eldönteni, hogy melyik a leghatékonyabb módja az egymás vagy partnerek közötti együttműködésnek, ha nem saját maguk.

Ha Ön és csapata még nem tapasztalta meg a Zoom előnyeit a Teams használata mellett, akkor itt az ideje kipróbálni.

Keressen minket bizalommal!